Home

Wiedeń – wycieczka kulturoznawcza 13 – 14 grudnia 2018

Dzień 1

Wyjechaliśmy z miejsca zbiórki o godzinie 6.45 rano. Około godziny 13.00 byliśmy w stolicy Austrii – w Wiedniu. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od spaceru po mieście z przewodniczką,  podczas którego odwiedziliśmy m.in. Katedrę św. Szczepana oraz zimową rezydencję rodu Habsburgów czyli Pałac Hofburg. Przejechaliśmy na Starówkę, która była połączona z objazdem słynnego Ringu, przy którym mogliśmy zobaczyć najwspanialsze budynki miasta m.in. Ratusz, Parlament oraz Operę. Następnie przejechaliśmy pod budynki Hundertwassera, które do dzisiaj zachwycają swoją architekturą wypełnioną kolorem i nawiązaniem do natury. Wspólnie spędzony czas na Jarmarku Bożonarodzeniowym był miłym elementem tego dnia. Następnie przejechaliśmy do hostelu w Wiedniu na obiadokolację i nocleg.

Dzień 2

Śniadanie rozpoczęliśmy o godz. 8.00, wykwaterowaliśmy się z hotelu i przejechaliśmy do Pałacu Schönbrunn. Zwiedzaliśmy dawne komnaty słynnej pary cesarskiej Franciszka Józefa oraz Sisi. Następnie spacerowaliśmy po ogrodach, wśród których znajduje się fantastyczne ZOO, przepiękna Fontanna Neptuna oraz Glorietta, która pozwala podziwiać cały kompleks pałacowy. Wspólnie spędzony czas na Jarmarku Bożonarodzeniowym pozwolił na degustację wiedeńskich potraw i napojów.

Przejazd na Wzgórza Kahlenberg, z kościółkiem św. Józefa związanym z Odsieczą Wiedeńską. To właśnie to miejsce przypomina nam dzisiaj o wydarzeniach z 1683 roku oraz pozwala zobaczyć przepiękną panoramę Wiednia. Zakupy pamiątek i wyjazd w kierunku powrotnym. Powrót do Sosnowca w godzinach wieczornych.